top of page

הכרות עם הגוף שלנו

תמיד מתאים לדבר על פזיולוגיה. בכל גיל ועם כל מגדר. כמובן שיש להתאים את התוכן למידת הסקרנות והרלוונטיות לגיל. בפוסט הבא נביא מספר דגשים וכמה סרטונים מצויינים בנושא.



למידה על גופנו והיחס אליו, מתחילים מגיל צעיר. כשאנו מלמדים פעוטות את שמותיהם של איברי גופם ישנה חשיבות רבה לשמות שנבחר לכנות בהם את איברי המין ולאופן בו נתייחס אליהם כאיבר ככל האיברים, כפי שנדבר על היד והברך.


בקבוצות רבות עולות שאלות על פיזיולוגיה, גם אצל נוער ומבוגרים. לפעמים נעדיף בגילאים הצעירים של גיל ההתבגרות (10-14) לדבר על הנושא בהפרדה מגדרית, בהתאם לאופי הקבוצה, בשל מבוכה שעשויה לעלות בה ולסגור את השיח.

בגילאים אלו ניזום שיח בנושא גם אם הוא לא עלה מהילדים, כיוון שהשינויים החלו להשפיע עליהם וישנו ידע חשוב שאנו רוצות להעביר לפני שהשינוי מתרחש בגופם. למשל נרצה לדבר על קרי לילה ומחזור חודשי, ואיך מתמודדים איתם?

אנו ממליצות על הסרטונים הבאים. חשוב לצפות בהם לפני שמראים אותם לצעירים כדי לבחון האם מידת ואופן החשיפה מתאים לכם/ן ולגיל ולאופי הצופים המיועדים.

בכל מקרה מומלץ לעשות הכנה מילולית לסרטון, להגיד מה הולכים לראות, להסביר שכל אחד ואחת מתפתחים בקצב שונה, לאפשר בחירה אם יש כאלו שלא רוצים לצפות ולבסוף להשאיר זמן לשאלות.

1

סרטונים מומלצים לפתיחת הנושא של שינויים בגיל ההתבגרות



2

סרטונים המפרטים באופן מעמיק על המחזור החודשי והיווצרות הזרע

ללא כתוביות


3

שונה זה נורמלי

אנו מאמינות שלצד ידע מהימן על הגוף ושינוייו, יש לנרמל את השוני בינינו בצורה ובקצב ההתפתחות. יש לתת מקום לכל צורות הגוף ולחזק דימוי גוף חיובי.


מאחלות הכרות נעימה ומקרבת עם הגוף ופלאיו, צוות "לדבר על זה" .


למידע על סדנאות לצוותי חינוך https://www.ledaberalze.com/courses-for-teachers

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page