top of page

מה התלמידים/ילדים שלכם יודעים על מיניות?

איך אפשר ללמוד בכיף?


אחת הדרכים הכיפיות ללמוד היא בעזרת חידון קהוט. זה חידון שמאפשר לבדוק גם בכיתה וגם בבית מה בני הנוער יודעים בנוגע למיניות. החידון מאפשר לספק להם הסברים, לתקן תפיסות מוטעות ולבדוק מה עמדות הקבוצה בנושא. חידון קהוט הוא מתודה שתמיד עובדת. היא מהנה ויכולה לזמן שיח ראשוני או עמוק בנושאים שונים, תלוי באופי השאלות ובפתיחות המשתתפים.



בחידון הבא תמצאו שאלות כלליות על פיזיולוגיה, מושגים כמו מגדר, גיל ההסכמה והטרדה מינית. ניתן לעשות את החידון ברצף תוך כדי זיהוי נקודות החוזק והחולשה של הידע של המשתתפים. עם זאת מומלץ לנצל את הזמנים בין השאלות בכדי להסביר ידע חסר ולתת מקום לשאלות נוספות.


מה למשל יכול לעלות בזמן החידון?


פעם אחרונה שהשתמשתי בחידון היה עם כיתות ז, תוך כדי הפעילות עלו שאלות מצוינות שעוררו סקרנות ושיח. למשל- 'איזה תאי זרע? של הבנים או של הבנות?' לאורך כל הפעילות הקבוצה הרגישה בנוח לבקש הסברים ולהוסיף שאלות נוספות וכך היתה למידה קלילה משולבת באוירה כיפית של משחק תחרותי.


דבר נוסף שעלה היה שיח קצר על בחירת השמות של המשתתפים בתחילת המשחק. חלק מהמשתתפים בחרו בשמות 'מיניים' כמתמודדים במשחק. היה לי חשוב להבהיר שזו בחירה מתאימה לתפיסתי בזמן פעילות על מיניות, אבל בחירה לא מתאימה אם היינו נמצאים במפגש מסוג אחר. מזה הגענו לדבר על חשיבות ההקשר במיניות. אותה פעולה יכולה להיחשב מטרידה ולא מתאימה בהקשר אחד, ונהדרת ומתאימה בהקשר אחר. וזה חלק משמעותי מהמטרה במפגשים מהסוג הזה. להבין את ההקשרים השונים, לזהות את המקומות האפורים לעומת הגבולות הברורים.


למידע על סדנאות להורים https://www.ledaberalze.com/courses-for-parents


למידע על סדנאות לצוותי חינוך https://www.ledaberalze.com/courses-for-teachers


בברכת למידה מהנה ומשמעותית, צוות 'לדבר על זה'

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page