top of page

על מגוון של אהבות, מגדרים ומושגים

מאת אניה הילל מילר


חודש גאווה שמח! איך אתם מעריכים את היכולת שלכם לשוחח עם הילדים שלכם על קהילת הלהט"ב? ולמה עכשיו זה הזמן הנכון להתחיל?


אני כותבת את השורות האלו דווקא כמחנכת למיניות, נשואה לגבר, אמא לארבעה והטרוסקסואלית (="סטרייטית"). חודש יוני מביא איתו תמיד התרגשות ושמחה, מצעדים, דגלים ססגוניים והזדמנות לשיח. זו הזדמנות מעולה ללמד את הילדים שלנו על סובלנות, כבוד, קבלת השונה והרחבת מושגים שאולי נרכשו על ידם באופן חלקי או סטריאוטיפי, כמו זוגיות, אהבה, משיכה, הקמת משפחה, סוגי משפחות, ועוד.


אם אדבר על חודש הגאווה, זה יגרום לילד שלי להיות הומוסקסואל?


הורים רבים חוששים שאם הילדים שלהם ילמדו על מילים כמו הומוסקסואלים, לסביות או טרנסג'נדרים, הדבר עלול "להכניס להם רעיונות לראש" ואפילו לגרום להם לשקול להשתייך לקהילה.


ברור שאין כל יסוד של אמת בחשש זה. בדיוק באותו אופן- אם נשוחח איתם על קבלה וסובלנות כלפי אנשים מדתות ומוצאים שונים, זה לא יישנה את צבע העור שלהם. אין לנו שליטה על החלקים האלה בחיים שלהם.


ככל שנקדים לשוחח עם הילדים על מושגים הקשורים לקהילה הלהט"בית, ונשתף אותם בעמדות חיוביות כלפי אהבה מסוגים שונים, כך יגדל הסיכוי לבסס אצלם תפיסות גמישות ובריאות יותר כלפי מיניות באופן כללי. אה, והכי חשוב- נעזור להם לגדול להיות מתבגרים ומבוגרים מכילים וסובלניים יותר.

אז מה אומרים?

אם הילדים שואלים (והם ישאלו, אז כדאי ממש להכין כבר מגוון תשובות בשרוול, שמתאימות לתפיסת העולם שלכם), אפשר להחזיר בשאלה: " יופי של שאלה/ אני כלכך שמחה ששאלת אותי... איפה יצא לך לשמוע את המילה הזו?" (וזה כדי להבין מה הוא או היא מבקשים לדעת והיכן נחשפו למידע).


כדאי לענות תשובה קצרה ובהירה ולוודא שישנה הבנה. אין צורך לפרט יותר ממה שנשאלתם, ואם הילד ירגיש מוכן לחקור עוד, סמכו עליו שימצא את הדרך לחזור אליכם עם שאלה נוספת.


אם שמעתם את ילדתכם משתמשת במושג באופן פוגעני או כדי להעליב, כדאי לבדוק איתה אם היא מבינה את משמעות המילה. במידה והשתמשה במונח בלי להבין את משמעותו, תנו לה הסבר קצר וממצה, והסבירו לה שהשימוש בו כך, הוא פוגעני ומעליב.


כמו בהרבה תחומים בחיים, ככל שנדע יותר, כך נהיה מוכנים להסביר ולתקשר עם הילדים סביב נושאים כל כך חשובים.

קצת סדר במושגים

לפניכם הסברים קצרים וברורים שיכולים לעזור לכם במשימה חשובה זו:

מין - המין שנולדנו אליו ("מזל טוב אמא! נולדה לך בת/ נולד לך בן!"), ולעתים רחוקות גם אינטרסקס- שילוב מסוים של שני המינים). מין זה SEX, משהו שעושים, ומהווה חלק קטן של המושג הרחב יותר "מיניות".

זהות מגדרית - כיצד אנו חשים כלפי עצמנו וחושבים ותופסים עצמנו: בן, בת או שניהם או אף אחד מהם.

נטייה מינית - למי אנחנו נמשכים ואת מי אנחנו אוהבים

הומוסקסואל/ לסבית - אנשים שאוהבים ו/או נמשכים לאנשים מאותו המגדר שלהם (שני גברים או שתי נשים)

בי-סקסואל - מי שאוהב ו/או נמשך לאנשים משני המגדרים


הטרוסקסואל - אנשים המגדירים את עצמן כנשים, שאוהבות/ נמשכות רק לאנשים המגדירים את עצמם כגברים וההפך: אנשים המגדירים את עצמם כגברים שאוהבים/ נמשכים רק לאנשים שמגדירים את עצמן כנשים.


סיסג'נדר - כאשר הזהות המגדרית שלנו (כיצד אנו מרגישים ותופסים את עצמנו מגדרית) מתאימה למין שלנו בלידתנו.


טראנס, טראנסג'נדר - מצב בו הזהות המגדרית שלנו שונה מהמין שנולדנו אליו

פאן סקסואל:

אנשים שאוהבים ונמשכים לאנשים מכל מגדר, וללא קשר אליו (יש האומרים כי הם אוהבים ונמשכים לאופי ולאישיות של האדם ולא למין או לזהות המגדרית שלו).


קוויר - מילה שמתארת באופן כללי אנשים המשתייכים למגוון הזהויות המגדריות ולמגוון הדרכים לממש אהבה ומשיכה בין אנשים.


מאחלת בשם צוות "לדבר על זה" סובלנות, תפיסות גמישות ועמדות חיוביות כלפי אהבה מסוגים שונים


למידע על סדנאות להורים https://www.ledaberalze.com/courses-for-parents

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page